Omnimark helpt Aviko bij haar merkpositionering

Omnimark kijkt met voldoening terug op het nieuwe design van Aviko op haar vrachtwagenvloot. De zijkanten van de vrachtwagens zijn gebruikt voor ‘de Aviko branding’ en de achterkanten voor promotie ondersteuning van producten.

Aviko is één van de grootste verwerkers van aardappelmeel ter wereld. Daardoor zijn er voor Aviko op het openbare wegennet veel transporten onderweg. Dit biedt veel contactmomenten tussen de producent en de consument. Deze Nederlandse multinational weet daar optimaal gebruik van te maken, door sterke visualisatie van hun producten en het Aviko merk. Het wagenpark  is een vast onderdeel geworden in de communicatie van Aviko. Het vormt één van de pijlers onder de nieuwe positionering van Aviko.

Voor de promotie van een nieuw product of een “second screen” beleving worden op de achterkant advertenties gewisseld. Een bewuste en goede mediumkeuze voor Aviko, want wij hebben voor hen berekend dat de reclame op het Aviko wagenpark jaarlijks zo’n 300 miljoen contactkansen genereert!

In totaal zijn ongeveer 50 vrachtwagens aan beide zijkanten van elk 40 vierkante meter, voorzien van vijf nieuwe designs. De organisatie van dit project vormde een uitdaging, want elk ontwerp moest per vrachtauto exact op tijd en op maat worden aangebracht, met zo min mogelijk oponthoud in het logistieke proces. We adviseerden de geschikte zelfklevende materialen, schakelden de beste productietechnieken in en organiseerden de installatie en montage. 

 

AVIKO

Wilt u onze nieuwsbrief ontvangen?

Vul hieronder uw gegevens in