groene producten voor nieuw groen Heineken design

De introductie van de groene Heineken fles in 2008 betekende meer dan een simpele kleurverandering. Met het groene flesje bewerkstelligt Heineken in Nederland, net als in het buitenland, de uitstraling van een premium merk. En dat moet natuurlijk ook worden doorgevoerd op het wagenpark, Omnimark heeft het Heineken wagenpark een nieuw gezicht gegeven.

Reclame op voertuigen is een logisch onderdeel van deze positionering. In 2008 koos Heineken voor de afbeelding van het inmiddels vertrouwde groene flesje op het wagenpark. Het aanbrengen van de nieuwe visuals bleek een grote operatie vanwege het fijnmazig distributienetwerk van de bierbrouwer, die alleen al in Nederland vier verschillende wagenparken heeft. Voor het ontwerp op de auto’s was designbureau dBOD verantwoordelijk. Het design vormt de verbindende schakel tussen de verschillende auto’s binnen de Heineken-familie.

Minder zichtbaar, maar even spectaculair, was het eenduidig visualiseren van het groene flesje op de verschillende formaten vrachtwagens. Dat heeft geleid tot een praktische en heldere opzet voor productie-, montage- en onderhoudsinstructies. Na de re-branding operatie in 2007 werd het nieuwe Heineken beeld jaarlijks aangebracht op alle nieuwe en vervangende voertuigen. Zonder daarbij de logistieke operatie te verstoren. Alles moest op het juiste moment, op de juiste plaats en in de juiste maat beschikbaar zijn.

Niet onvermeld mag blijven dat wij voor vele Heineken vestigingen over de gehele wereld werken, en dat de groot formaat decors zijn geproduceerd met de modernste digitale technieken, hoogwaardige folies en de nieuwste generatie UV-licht drogende inkten, die het minst milieubelastend zijn. Deze milieuvriendelijke methode past helemaal in het MVO-beleid van Heineken. Omnimark streeft ernaar ook op milieugebied voorop te blijven lopen.

Sinds februari 2013 wordt een geheel nieuw decor door ons doorgevoerd op het Heineken wagenpark, waarbij de nieuwe groene Heineken fles is afgebeeld op de nieuwe groene achtergrond die ook op de gehele verpakkingslijn is doorgevoerd. Er wordt door ons nu zelfs gewerkt met PVC-vrije zelfklevende materialen. Deze nieuwe uitstraling is in een nauwe samenwerking tussen Heineken International, Heineken Nederland, designbureau dBOD en Omnimark ontstaan.

 

Heineken

Wilt u onze nieuwsbrief ontvangen?

Vul hieronder uw gegevens in