KLM in de wolken met speciaal project

Vliegtuigen hebben altijd al een bijzondere aantrekkingskracht naar het publiek. Vliegtuigen met speciaal ontworpen decoraties genereren daardoor nog meer unieke en maximale aandacht. Dat bleek bijvoorbeeld tijdens de EK in Nederland en België in 2000. De afbeeldingen van de voetballers Patrick Kluivert en David Backham op de door adidas gesponsorde KLM vliegtuigen waren een enorme eyecatcher.

Dit bracht KLM op het idee om aandacht te trekken voor een nieuwe service:  het elektronisch bestellen van tickets. De campagne werd genoemd  “KLM.com - The World is just a click away”. Omnimark beplakte de KLM toestellen met opvallende teksten en een afbeelding van de vertrouwde zwaan. Het ging om een project van vijftig toestellen waarvoor wij speciale folies voor de beplakking van vliegtuigen gebruikten. Een ander veiligheid aspect vormde de documentatie. Elk gebruikt materiaal moest traceerbaar zijn tot aan de bron. Dit vereiste administratie en documentatie volgens de internationale IATA veiligheidsregels.

Na deze campagne van een jaar moesten alle beplakkingen weer van de vliegtuigen worden verwijderd. Alles is in een hechte samenwerking met de KLM gegaan, omdat nergens anders tijdoverschrijdingen zo nauw tellen als in de luchtvaartsector. Harm Janssen, commercieel-directeur Omnimark: ” Een dag langer in de hangar kon dus echt niet. “Alles op z’n plaats” is nergens anders zo van toepassing als in de luchtvaartsector”.

 

KLM

 

Wilt u onze nieuwsbrief ontvangen?

Vul hieronder uw gegevens in