KPN kiest voor Omnimark

KPN was na de integratie van KPN IT Solutions (het voormalige Getronics) rijp voor een nieuwe huisstijl op het wagenpark. De uitstraling van het totale wagenpark speelde in dit proces ook een belangrijke rol in de communicatie strategie. Voor de uitvoering werd gekozen voor Omnimark.

KPN had al goede ervaringen uit eerdere opdrachten met Omnimark opgedaan, waardoor wij opnieuw werden gekozen voor de bestickering van het autopark. Sinds 2011 werden de ruim 2.000 auto’s in een nieuw KPN corporate design bestickerd. Een complex project, omdat we de nieuwe stijl op het KPN wagenpark moesten doorvertalen naar allerlei verschillende typen auto’s. Dit deden we met respect voor het design (van Koeweiden Postma), zonder daarbij de efficiency voor KPN uit het oog te verliezen.

Al deze informatie werd vastgelegd in een projectbestek, waarin de ‘workflow’ nauwkeurig werd vastgelegd: welke typen wagens, nieuw of bestaand, demontage van oude beelden, hoe te maken, te monteren en zelfs ook schade te herstellen, en op welke KPN locatie (of bij de dealer of equipment inbouwer) beplakt en al af te leveren.

Service Level Agreement

Daarnaast werd met KPN in een servicecontract beschreven hoe schade aan de voertuigen logistiek wordt opgelost. Binnen 48 uur moet de schade waar ook in het land worden hersteld. De schadehersteller is in dit proces de opdrachtgever en maakt afspraken met Omnimark waar de schade aan de auto wordt hersteld en de nieuwe folie wordt aangebracht. Met inzet van het online bestelsysteem OmniLink wordt dit proces ondersteund. Omnimark onderhoudt het dagelijks contact met leasemaatschappijen en schadeherstel bedrijven en neemt daar door alle zorg uit handen van KPN.

 

KPN

Wilt u onze nieuwsbrief ontvangen?

Vul hieronder uw gegevens in