Liander Liandon nieuwe huisstijl

Blikvanger; Nieuw ontwerp voor wagenpark Liander en Liandon. “Ons wagenpark is een absolute blikvanger. Het is ons visitekaartje, wat ons goed herkenbaar maakt op de weg en bij klanten”, zegt Nathalie van der Wulp, merkspecialist bij afdeling Communicatie.

“Onze bussen rijden door het hele land en dragen daardoor enorm bij aan onze zichtbaarheid. Dat maakt dat we hoge eisen stelden aan het nieuwe ontwerp: het moet een echte eyecatcher zijn. Een wagen waarin je gezien wilt en moet worden.“  Ook vanuit veiligheidsperspectief waren er wensen. Terry Holst, fleetmanager bij Shared Services zegt daarover: “Onze wagens staan vaak bij werkzaamheden. Maar niet altijd keurig in een parkeervak. Je wilt dan direct duidelijk maken wie je bent en waarom je daar staat. Ook is opnieuw gekeken naar de zichtbaarheid van de voertuigen in het donker en naar het materiaal van de stickers.”

Opvallend ontwerp
Al deze wensen komen nu samen in het nieuw ontwerp: opvallend, beter zichtbaar, met een korte en heldere uitleg over Liander en Liandon en gemaakt van duurzamer stickermateriaal.

Nieuwe veiligheidsmarkering
Dankzij sterk reflecterende contour veiligheidsmarkeringen op de zij- en achterkanten van de voertuigen zijn de wagens nóg beter zichtbaar, namelijk  al vanaf 1 km. De wagens in de ‘oude’ huisstijl zijn overigens ook goed zichtbaar, namelijk vanaf  300 meter. Op de onderstaande foto’s zie je duidelijk het verschil.

 

Duurzaam materiaal
Het wagenpark wordt beplakt met zelfklevende materialen zonder PVC, die met veel minder elektriciteit en water worden geproduceerd. De kleurbeelden zijn geprint met UV-Led licht drogende inkten zonder oplosmiddelen. Daarmee wordt ons wagenpark beplakt met een product dat omschreven mag worden als het meest milieuvriendelijke bestaande zelfklevende materiaal.

Uitrol
Het nieuwe ontwerp wordt vanaf vandaag toegepast op nieuwe voertuigen die in ons wagenpark komen.  Dat zijn niet alleen de grotere voertuigen, zoals de Movano, de Jumpy en de Berlingo. Maar ook kleinere voertuigen zoals de Citroen C3 en de Nissan Leaf.  De oude en de nieuwe huisstijl zijn dus nog een aantal jaren naast elkaar te zien. 

 100 jaar netwerkbedrijf

Wilt u onze nieuwsbrief ontvangen?

Vul hieronder uw gegevens in