Omnimark ‘wrapt’
Ziggo wagenpark

De landelijke aanbieder van media- en communicatiediensten Ziggo, was het eerste Nederlandse bedrijf dat op grote schaal zijn wagenpark liet ‘wrappen’. Bij deze methode wordt de auto ingepakt in een speciale foliesoort in elke gewenste kleur, niet van lak te onderscheiden.

Omnimark tekende voor de uitvoering van het project. Deze methode is ook interessant voor auto’s in niet courante huisstijl kleuren, die na de leaseperiode moeilijk verkoopbaar zijn. Voor de klant is wrappen een zeer prijsgunstig alternatief voor overspuitwerk.

De transformatie van de Ziggo-autovloot was noodzakelijk geworden door de fusie van drie telecombedrijven onder de paraplu van Ziggo. In totaal moesten wij drie verschillende corporate visuals op ruim 400 auto’s vervangen in zes heldere kleuren en één uniform gezicht. Om Ziggo een goede keuze te kunnen laten maken, ontwikkelden wij vooraf verschillende prototypen. Jaarlijks leveren wij op deze manier zo´n 100 nieuwe auto’s voor Ziggo.

Omnimark heeft met Ziggo tevens een schade service contract gesloten. Door middel van de online bestelportal OmniLink, waarin gegevens als prijzen, tekeningen, artikelen, e.d. zijn opgenomen, kan men met één druk op de knop zijn schade registreren en de juiste bestickering uit voorraad bestellen. Dit is een groot voordeel voor Ziggo, dat zich hierdoor sterker kan concentreren op zijn core-business. Inmiddels heeft Ziggo zijn merkpositionering geactualiseerd en ook deze nieuwe uitstraling wordt volledig door Omnimark verzorgd.

 

Ziggo

Wilt u onze nieuwsbrief ontvangen?

Vul hieronder uw gegevens in