Rebranding Fortune Coffee

januari 2016 Voor veel franchises is de uitstraling en herkenbaarheid van het wagenpark van groot belang. Bij persoonlijke klantbediening door de franchisenemers, is de wagen een belangrijk element bij het klantcontact. Dit is zeer zeker het geval bij Fortune Coffee

Passie voor koffie

Fortune Coffee is gespecialiseerd in koffie voor bedrijven en organisaties en werkt volgens een franchiseformule. Met circa dertig franchiseondernemers en ruim vijftig wagens leveren ze aan klanten door heel Nederland, met daarbij de nadruk op een zo persoonlijk mogelijke klantbediening. Het is dan ook niet voor niets dat Fortune Coffee de snelst groeiende partij binnen de sector is.

Rebranding

Zo'n snelgroeiende onderneming behoort altijd in beweging te zijn en dat geldt ook voor de uitstraling van het wagenpark. In 2015  werd na een aantal merkheoriëntatie-sessies met Synergie een nieuwe merkpositionering bepaald, waarna ontwerpbureau Brand Republic op basis hiervan een nieuwe huisstijl ontwikkelde.

In samenwerking met het ontwerpbureau zijn er door Omnimark kleurproeven, diverse ontwerpvoorstellen en enkele proefwagens gerealiseerd. Dit alles ter ondersteuning van de besluitvorming over het nieuwe design.

Strakke planning

Inmiddels is Omnimark gestart met de rebranding van het wagenpark. Van groot belang hierbij is goede communicatie en een strakke planning. Het verwijderen van de oude reclame, het vervoer van de wagens van en naar de werkplaats en de wrap-montage van de nieuwe huistijl moeten allemaal zo gepland worden dat het de franchisenemer zo weinig mogelijk oponthoud oplevert. Naar verwachting zullen alle wagens in de zomer van 2016 in de nieuwe huisstijl rondrijden.

 

Wilt u onze nieuwsbrief ontvangen?

Vul hieronder uw gegevens in