Daaar wordt aan de deur geklopt . . .

december 2013 Speciaal voor Sinterklaas vervoert PostNL elk jaar een paar miljoen pakjes. Daarbij worden nogal wat eisen gesteld om elk pakje op iedere plek in Nederland op tijd te leveren. Om deze persoonlijke wens van elke besteller te belichten, maar ook om deze megaklus onder de aandacht te brengen bedacht men een Social Media Campagne op Facebook.

Uit het nieuws

“DEN BOSCH - Consumenten kopen steeds vaker via internet. Bij het depot aan de Ketelaarskampweg worden momenteel zo'n 80.000 pakketten per dag gesorteerd en vervoerd.”

Rond Sinterklaas en Kerstmis worden bijna twee keer zo veel pakketten verstuurd dan normaal. Hierdoor is de hoeveelheid pakketpost de laatste weken nog verder gestegen. Zo ook bij PostNL, dat nu dagelijks in heel Nederland 700.000 pakketjes in alle soorten en maten verwerkt. (bron: Omroep Brabant)

Dit zijn enkele van de berichten uit de media over de drukte bij PostNL rond Sinterklaas.

Miljoenen

Het bedrijf vervangt door het hele land vier sorteercentra en 37 distributiecentra door achttien depots. Daar vindt sortering en distributie van poststukken plaats. De totale investering bedraagt 243 miljoen euro. In 2015 moeten alle nieuwe locaties in bedrijf zijn. Dan kan PostNL 170 miljoen pakketten per jaar verwerken.

Pallets, goederen en pakketten

Deze groei betekent ook dat men allerlei verbeteringen doorvoert om de totale stroom steeds beter te kunnen managen. Veilig werken, efficiency en kwaliteit vormen daarbij uitgangspunten. Om alles op zijn plaats te bezorgen opereert men landelijk met een wagenpark van ruim 3.500 vervoerseenheden varierend van opleggers, bakwagens en bestelwagens. 

Sinterklaas pakjesavond

Sinterklaas verpakking herkennen we al sinds onze kinderjaren. Daarom bedacht het reclameteam van PostNL een ludieke actie om een twintigtal opleggers met Sinterklaaspapier in te pakken. Op de website spreekt men van 500 rol pakpaper. In werkelijheid hebben wij deze unieke verpakking geprint op rollen met een lengte van 50meter.

Printproduktie

Om een oplegger werkelijk volledig in te pakken, gebruiken wij zelfklevende folie van de rol. Die hebben wij digitaal geprint, daarna beschermd met een transparant laminaat en ze vervolgens gesneden tot panelen van ruim 150cm breedte. Als behangbanen zijn de beelden op de oplegger zijkant en achterkanten geplakt. Omdat de opleggers na de Sinterklaas viering weer schoon moeten worden opgeleverd, hebben wij een folie geadviseerd met een niet permanente belijming.

Over de PostNL Facebook campagne

lees meer

 

Wilt u onze nieuwsbrief ontvangen?

Vul hieronder uw gegevens in